Dessa jävla kedjebrev...

Har du också fått nått sms i stil med:

"Skicka detta vidare till alla du bryr dig om inom 10 min och tillbaka till mig såklart, annars kommer du leva olyckligt de närmaste 10 åren..."

Det är en sak som stör mig där. "...och tillbaka till mig såklart".
Varför är det så självklart?! Har man väl orkat skicka vidare detta sms till 10st, inte FAN vill man väl ha tillbaka 10 nya, likadana sms?!
Sen, om man ska skicka det till dom man bryr sig om, varför då skicka tillbaka? Ja kanske ger fan i personen ja fått de av, varför ska ja skicka tillbaka till han?


Vad dessa kedjebrev / kedjesms egentligen borde innehålla, är:

"Detta är ännu ett långt jobbigt sms som jag tvingar dig att skicka vidare till folk du inte snackat med på flera år, bara för att bekräfta att du är omtyckt (vilket du egentligen inte behöver vara, eftersom du kommer få tillbaka sms:et oavsett om dom bryr sig eller ej). Skicka detta vidare fort som satan om du inte har nått liv och får du 1-5 tillbaka är du mobbad, 5-10 är du fortfarande mobbad, över 10 och du måste verkligen börja fundera över meningen med livet! tack peace hoj"

Sådär nånting.

Kommentarer
Postat av: Jessica

haha fyfan vad jag hatar sånna sms xD haha

2009-02-06 @ 13:43:10
URL: http://byjessica.blogg.se/

Skriv tills du spyr!

Och du kallas för vad?:
Klicka här om du gillar glass

E-postadress: (publiceras ej)

Skriv din bloggadress så jag kan besöka dig!:

Skriv på vettja:

Follow chipsmongo
Trackback
RSS 2.0