Melodifestivalen är tragisk...

Jag måste bara få skriva av mig lite...
Melodifestivalen. Vad händer?
Först hör jag en fd Idol-tjej sjunga en halvkass låt som aldrig riktigt kommer igång, sen nått hop-plock av bögar från "gäster-med-gester" med en snodd låt som inte vet om dom är artister eller piloter, sen en 30-årig tant, förlåt 60, (men hon lät som 30), som nån hade glömt på scenen, sen nån blandning av Estland och Norge som sjöng nån blandning av en melodifestival-låt i slow-motion, en ballad och en "James Bond låt", sen ett band som blandar svenska och engelska hej vilt och blandar smörsång, dansband, pensionärer, kineser, rök, saxofon, klyschor och allt vad de var, sen en tjock tant som står å gungar blixt stilla med cahootas som skulle kunna ge föda åt halva Somalia, sen nån spansk(?) grupp som rappar(?) och som (likt Thorleif) byter språk lite när de passar och till sist nån tjej som sjunger som en kille i versen, byter till opera i refrängen och ser hela tiden lika chockad ut. Kanske har hon insett att de finns en chans ändå, då alla andra bidrag också suger?

Malmö är helt klart sveriges "övrigt"-stad där all skit hamnar som ingen annan vill ha. Å så Zlatan.
Ibland skäms man över att vara svensk...

(Synd man inte kunde rösta på Kapten Kroks rapplåt...)



Ja visste inte att Darin kunde prata svenska?...

Kommentarer
Postat av: Josefin

Ja, kapten kroks rapplåt var kul..hehe. =) Läs gärna vad jag skrev om varje bidrag igår på min blogg!

2009-03-01 @ 12:54:56
URL: http://msjoan.blogg.se/
Postat av: Lisanne

Ah kan hålla med lite där :D

2009-03-01 @ 14:50:37
URL: http://liisanne.blogg.se/
Postat av: Ronny

Hej! Det här var nåt nytt? Ser bra ut tycker jag.Undrar om jag inte vart här förut och om man ska våga återkomma eller ägaren kanske redan är ilsken för man stigit in här alldeles objuden. Hmmmm. Ja,ja ha det bra ändå.

2009-03-01 @ 18:43:07
URL: http://www.metrobloggen.se/krhnke
Postat av: attis

Kan ju bara säga att jag håller med.

Kram på er.

attis

2009-03-04 @ 07:58:00
URL: http://attisblogg.blogg.se/

Skriv tills du spyr!

Och du kallas för vad?:
Klicka här om du gillar glass

E-postadress: (publiceras ej)

Skriv din bloggadress så jag kan besöka dig!:

Skriv på vettja:

Follow chipsmongo
Trackback
RSS 2.0